Google Supertips

supertips-voor-betere-vindbaarheid

19 april 2017

Supertips voor Google Data Studio

Makkelijk te begrijpen rapportages met Google Data Studio! Voor degenen die het haten om met spread sheets te werken, betekent Google Data Studio bijzonder goed nieuws: het stelt je in staat om op een heel eenvoudige manier de resultaten van je website prestaties en marketingcampagnes te laten zien in een gemakkelijk te begrijpen verslag. Door deze rapporten met je collega’s of klanten te delen, zullen zij kunnen zien hoe jouw digitale marketinginspanningen vruchten afwerpen. Wat is Google Data Studio? Google Data Studio biedt alles wat je nodig hebt om analytische data om te zetten in informatieve, eenvoudig te begrijpen rapporten […]
17 maart 2017

Supertips voor Google Drive

Je hebt een actief leven en je bent veel onderweg. Met je smartphone, je laptop of je tablet ben je overal waar je naar toe gaat het liefst zoveel mogelijk online. Maar ben jij ook in staat om al je opgeslagen documenten direct te bekijken? Of staan deze gegevens nog in het geheugen van je PC of op een USB-stick? Dit is helemaal niet nodig als je gebruik maakt van het gemak van Google Drive opslag in de cloud. Alles wat je nodig hebt staat gewoon op een veilige manier online. Dat geeft jou zekerheid, snelheid en veel gebruiksgemak. Wat […]
16 februari 2017

Supertips voor Google Home

Gaat Google Home alle websites op hun kop zetten? Google Home is eind 2016 in de Verenigde Staten op de markt verschenen. Deze kleine gadget voor in de huiskamer brengt voor iets meer dan 100 dollar de toekomst een stukje dichterbij. Met Google Home kun je namelijk zoekopdrachten en commando’s met je stem laten uitvoeren. En dat kan wel eens flinke gevolgen hebben voor de vindbaarheid van websites. Wat is Google Home? Google Home is simpel gezegd een slimme speaker die reageert op spraakopdrachten. Zoals de naam van dit nieuwe apparaat van Google al aangeeft, is Google Home bedoeld voor […]
17 januari 2017

Supertips voor Marketing & Sales

Herken je dit? Kijken, kijken maar niet kopen? Van alle B2B websitebezoekers neemt slechts 2% contact op via de website van je bedrijf. Dat betekent dat 98% van de bezoekers geen actie onderneemt op basis van inhoud of aanbiedingen! Veel bedrijven lopen hiermee verkoopkansen mis! Je website als succesvol salesinstrument Via een nieuw verkoopconcept wordt een grote groep zakelijke prospects via Marketing4Sales benaderd en omgezet in klanten. Hoe werkt het? Een tool op je website identificeert bedrijven en organisaties die je website bezoeken. Elke week ontvang je per e-mail een lijst met prospects. In overleg worden deze prospects benaderd via een verkoopteam. Pakketkeuzes Marketing4Sales: Pakket 1. IP Marketing & […]
19 december 2016

Supertips voor kerstkaarten Apps

Nederlanders kunnen er wat van met kerstkaarten. Een steeds groter aandeel van onze kerstkaarten zijn de online kerstkaarten. Een online kaart maak je snel en makkelijk zelf, is meestal gratis én heel persoonlijk. Om te voorkomen dat je door de dennenbomen het bos niet meer ziet, heb ik de leukste, handigste en grappigste apps voor kerstkaarten voor je op een rij gezet. Hilarische video app Jibjab voor de feestdagen De ‘Macareindeer’ dansen, sleetje rijden, discodansen kerst vieren met een Hawaii Thema: het kan allemaal met de video app Jibjab. Hilarisch en makkelijk in het gebruik. Het enige wat je praktisch […]
20 november 2016

Supertips voor IP Marketing

Slimmer klanten werven via IP Marketing Als ondernemer in het midden- en kleinbedrijf is het belangrijk om zoveel mogelijk klanten te werven. Je hebt een goede website en je houdt het bezoekersaantal via Google Analytics nauwlettend in de gaten. Je doel is uiteraard om zoveel mogelijk klanten via je website te werven. IP Marketing helpt je om beter inzicht te krijgen in welke bedrijven of instanties je website bezoeken en om zo nieuwe klanten te realiseren. Door gebruik te maken van IP Marketing via www.bezoekersnamenlijst.nl worden de bezoekers geïdentificeerd en is het voor jou makkelijker om te analyseren welke ondernemingen […]
18 oktober 2016

Supertips Website Teksten

Kan straattaal op je website? Taalfouten op uw website, hoe erg is dat eigenlijk? De meningen zijn verdeeld. De ‘taalpuristen’ maken er gewag van op social media, maar vindt ‘de man in de straat’ het allemaal zo erg als hij naar z’n beeldscherm kijkt? Om te beginnen: taal verandert! Niemand maakt nog ‘gewag van’. Tegenwoordig (ver)melden we het gewoon. En we melden ook met minder woorden of zelfs met alleen cijfers & letters. De bekendste is natuurlijk: ff w881. Of, zoals onze Belgische Ketnetters een jeugdserie noemen: W817!2 Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Straat- en app-taal op uw […]
19 september 2016

Supertips Google Analytics

10 meest gemaakte fouten bij Google Analytics Het opzetten van Google Analytics op je website of webshop kan in een paar minuten worden gedaan. Het verzamelen en analyseren van betrouwbare gegevens en inzichten is echter een heel ander verhaal. Meer dan 90% van de Google Analytics account die ik voor het eerst bekeek stonden niet goed ingesteld. Lees in deze editie van supertips de 10 meest gemaakte fouten bij het inrichten van een Google Analytics account en bekijk de tips je deze fouten kunt oplossen. Laten we beginnen met de eerste en de meest belangrijkste. 1. Je weet niet wat […]
12 augustus 2016

Supertips voor Google Chromecast

Google Chromecast: stream je favoriete films via je telefoon of tablet naar je tv! Chromecast is een handig apparaatje voor mediastreaming dat wordt aangesloten op de HDMI-poort van je televisie. Je kunt heel eenvoudig je mobiel en/of tablet koppelen met je televisie om je favoriete tv-programma’s, films, muziek, sport, games weer te geven op je tv. Zo verander je een standaard TV in een smart TV! Het voordeel van de Chromecast is dat je geen apart kastje nodig hebt met een afstandsbediening, maar dat je de Chromecast aanstuurt met je eigen mobiel of tablet. De Google Chromecast is betaalbaar (op […]
18 juli 2016

Supertips voor Google Adwords Optimalisatie

Het is tegenwoordig bijna ondenkbaar dat je met een website of webshop niet adverteert via Google AdWords. Door de toegenomen concurrentie en de hoge biedingen op zoekwoorden kunnen de kosten per klik behoorlijk oplopen en wordt rendabel adverteren steeds moeilijker. Met de volgende tips kun je op een vrij eenvoudige manier je Google Adwords campagne prestaties beoordelen en daar waar nodig optimaliseren. Tip1: Bekijk je Google Adwords vertoningsaandeel Wat is het Google AdWords vertoningsaandeel? Het vertoningsaandeel wordt als volgt door Google omschreven: Het  vertoningsaandeel  is het percentage vertoningen dat je hebt ontvangen, gedeeld door het geschatte aantal vertoningen waarvoor je in aanmerking […]
17 juni 2016

Supertips voor Google Tag Manager

Campagne en website prestaties goed meten? Gebruik Google Tag Manager! Google Tag Manager is een eenvoudig en gratis tool van Google dat je HTML codes via tags op je website of webshop beheert. Met deze tool hou je meer tijd en geld over om te besteden aan marketingcampagnes. In een gebruiksvriendelijke webomgeving kun je zelf je tags toevoegen, beheren en aanpassen. Google Tag Manager is efficiënt en overzichtelijk en je bent dus niet meer afhankelijk van een IT afdeling of websiteprogrammeur voor het plaatsen van codes op je website, zodat je eenvoudig zelf campagnes of websiteprestaties kunt meten. Wat is Google […]
19 mei 2016

Wordt dit onze toekomst? De innovaties van Google

De wereld kent een paar grote technologiebedrijven zoals Apple, Microsoft en Google. Van deze drie is het vooral Google bezig met het ontwikkelen van nieuwe innovaties. Sinds de oprichting van Google op 4 september 1998 door Larry Page en Sergey Brin heeft het bedrijf een stormachtige ontwikkeling meegemaakt en zijn er miljoenen mensen die gebruik maken van meest populaire diensten zoals de Google zoekmachine, Gmail, Youtube, Google maps, Android etc. etc. Van de inkomsten is Google nog voornamelijk afhankelijk van advertenties (Google Adwords), maar het bedrijf is ook bezig met de toekomst en in mijn supertips van deze maand bespreek […]
14 april 2016

Ken jij de zoekbehoefte van je klanten?

Verschil traditionele marketing en internet marketing Bij traditionele marketing staat het in kaart brengen van de behoefte van de consument centraal, waarbij wordt uitgegaan van de Marketing Mix nl. product, prijs, promotie en plaats op basis van marktonderzoeken. Daarentegen wordt bij Internet Marketing steeds meer uitgegaan van de zoekbehoefte van de consumenten bij Google. Als je de zoekbehoefte via online gratis tools goed in kaart weet te brengen, dan kun je daar de inhoud van je website of webshop op aanpassen. Om structureel hogere zoekresultaten bij Google te realiseren moeten goed presterende en relevante zoektermen worden toegevoegd aan o.a. de […]
18 maart 2016

Supertips voor Google Adwords

De Google zoekmachine heeft onlangs de indeling voor het tonen van advertenties op desktops gewijzigd. De Google Adwords tekstadvertenties aan de rechterkant zijn volledig verdwenen. Bovenaan de zoekresultaten pagina staan nu vier Adwords advertenties en onderaan de pagina staan meestal één tot drie advertenties. De organische zoekresultaten zijn daardoor op desktops nauwelijks meer zichtbaar. Wel worden er nog aan de rechterkant de Google Shopping resultaten getoond en Google Maps resultaten, indien naar er een plaatsnaam of bedrijfsnaam wordt gezocht. In de toekomst verwacht ik dat aan de rechterzijde ook meer Youtube en advertentie banners zullen worden getoond. Welke gevolgen heeft […]
17 februari 2016

Supertips online marketing trends

Online marketing; in deze tijd kunnen we niet meer zonder. Het is dus zaak om goed op de hoogte te zijn op dit gebied. Graag geef ik met deze top 10 trends een kijkje in de laatste ontwikkelingen met betrekking tot online marketing. Laat je verrassen door de vele nieuwe manieren om campagne te voeren voor jouw bedrijf of project! 1. Inzicht management tools Er is een hele nieuwe industrie ontstaan met het doel om inzicht te verkrijgen in het gedrag van bezoekers van je website. Deze trend is sterk in ontwikkeling en op korte termijn zullen er meer effectieve online […]
18 januari 2016

De tien meest gemaakte fouten op websites

Het ontwikkelen van een goede website is niet eenvoudig en kleine fouten kunnen veel invloed hebben op je online succes. Fouten kunnen voorkomen in de teksten, vormgeving en de techniek van je website. In dit artikel ontdek je de tien meest gemaakte fouten op websites en eenvoudige tips om ze te vermijden. Welkom op onze website en andere fouten in teksten Fout 1. De eerste fout in de teksten van websites begint al vaak bij de introductie. Veel mensen kiezen er namelijk voor om de tekst ‘welkom op onze (nieuwe) website’ te gebruiken. Hierbij kun je de vraag stellen: zijn […]
17 november 2015

Supertips voor succesvolle mailing

Het versturen van mailings is een onmisbaar hulpmiddel om in contact te blijven met je klanten. Of je nu een website onderhoudt of een webshop runt. Bestaande klanten en zorgvuldig geselecteerde relaties in je netwerk mag je via e-mail informeren over branche gerelateerde producten. Af en toe informatie en prijslijsten rondmailen naar je klanten is echter niet voldoende. De vraag is dan ook: hoe zorg je ervoor dat je succesvolle mailings verstuurt? Mailings houden je bedrijf onder de aandacht Het sturen van mailings is een van de meest directe manieren om bestaande klanten en andere geïnteresseerden aan je te binden. Omdat je websitebezoekers […]
15 oktober 2015

Supertips voor Google AdWords zoekwoorden

Een Google AdWords Campagne is dé manier om bezoekers naar je website te trekken. Door de juiste zoekwoorden toe te voegen aan je advertentie op Google, vergroot je de mogelijkheid om je advertentie op de eerste pagina van Google te krijgen. Zo verbeter je de vindbaarheid van je website of webshop voor klanten die op zoek zijn naar jouw diensten of producten. Maar wat zijn nu de juiste zoekwoorden? De sleutel zit ‘m in de zoekwoordopties die Google AdWords biedt. Google AdWords werkt op basis van de volgende zoekwoordopties: Brede zoekwoorden (Broad match), Breed modifier (Modified broad match), Exact (Exact […]
17 september 2015

Supertips Online Zoekwoorden Tool

Je hebt met veel zorg en aandacht gekozen voor een functionele website of webshop met een aantrekkelijke lay-out en veel gebruikersgemak. Vanzelfsprekend wil je dat deze snel gevonden kan worden door mensen die op zoek zijn naar je producten of de door jouw geleverde diensten. Om deze reden is het van groot belang dat je website of webshop hoog scoort in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google. Bij het samenstellen van de teksten op je website verdient een goede verdeling van zorgvuldig gekozen zoekwoorden daarom absoluut je aandacht. Met mijn check zoekwoorden tool kan eenvoudig onderzocht worden of de zoekwoorddichtheid op je webpagina’s […]
17 augustus 2015

Supertips voor Search Console

Google Search Console is een van de beste programma’s om inzicht te krijgen in de prestaties van je website in Google’s zoekresultaten. Beter nog, in tegenstelling tot Google Analytics dat zoals de naam al aangeeft enkel analyseert, kun je met Google Search Console zelfs rechtstreeks de weergave in de resultaten aanpassen. Tot voor kort stond het bekend als Google Hulpprogramma’s voor Webmasters. Lees snel verder voor de mogelijkheden! Weergave van je site in de zoekresultaten Nadat je ingelogd bent in Google Search Console en je je website aangemeld hebt, kun je onder het kopje Uiterlijk van Site Search meteen een […]
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL1JaTDdJaHIyY0lNPyB2cT1oZDEwMjAmYXV0b3BsYXk9MSZtb2Rlc3RicmFuZGluZz0wJmNvbnRyb2xzPTEmc2hvd2luZm89MCZyZWw9MCIgZnJhbWVib3JwaWUzOGduZ3B1cmRlcj0iMSIgYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuPSIxIj48L2lmcmFtZT4=
Sorry dat ik je lastig val... maar dit is de beste tool!