Google Supertips

supertips-voor-betere-vindbaarheid

20 augustus 2014

Supertips voor Google Alerts

Wil je op de hoogte gehouden worden van de laatste ontwikkelingen op jouw vakgebied of je hobby? Of wil je in de gaten houden wat de concurrentie allemaal op het internet publiceert? Of wil je zien wat er over jouw bedrijf of merk geschreven wordt op het internet? Maak dan gebruik van de gratis tool: Google Alerts. Met deze zeer handige online tool krijg je snel antwoord op je vragen.  Voor een zoekwoord in en Google geeft je desgewenst iedere dag een update. Via het onderstaande stappenplan kun je heel eenvoudig je eigen Google Alert instellen:Stap 1: Ga naar https://www.google.nl/alertsStap […]
20 juli 2014

Supertips voor Google voor Bedrijven en Google+

Betere vindbaarheid van je bedrijf via Google voor Bedrijven en Google+! Met de massale aandacht voor social media-kanalen als Facebook en Twitter lijkt de markt voor social media wel verzadigd, maar niets is minder waar. Sociale media via Google heeft nog een flinke groeipotentie en mag daarom niet ontbreken bij je zakelijke promotiemiddelen. Want behalve een pagina voor privédoeleinden biedt dit netwerk de mogelijkheid voor aantrekkelijke bedrijfspagina’s via Google voor Bedrijven! Google heeft hiervoor namelijk leuke tools, die je bij andere sociale netwerken niet aantreft. Bovendien biedt Google voor bedrijven nu extra kansen om je bedrijf nog beter op de kaart […]
20 juni 2014

Supertips voor Google zoekresultaten

Zijn alle zoekresultaten in Google bij iedereen hetzelfde? Om veel bezoekers op je website te krijgen is een goede positie in de zoekresultaten van Google belangrijk. In dit artikel ga ik daarom wat dieper op deze zoekresultaten in. Ook geef ik je 7 handige tips om de positie van je eigen website in Google te verbeteren. Voordat ik je adviezen geef, is het belangrijk om te weten dat de zoekresultaten in Google niet bij iedereen hetzelfde zijn. Google spitst zich namelijk steeds meer toe op wat wel gepersonaliseerde zoekresultaten genoemd worden. Dit betekent dat de resultaten aangepast worden aan een […]
20 mei 2014

Supertips voor Linkedin

Heel eenvoudig nieuwe klanten realiseren via Linkedin! Linkedin is voor bedrijven en organisaties een interessante vijver om in te vissen. Veel ondernemers laten echter kansen liggen op dit social media kanaal. In deze film leg ik uit hoe je nieuwe klanten kunt realiseren via Linkedin met behulp van de door mij ontwikkelde website www.bezoekersnamenlijst.nl. Wil je meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn en/of de bezoekersnamenlijsten? Bel 0251-764103 of stuur een mail naar . Bevalt de Bezoekersnamenlijst? Ontvang € 50,- korting bij het afsluiten van een jaarabonnement! De kortingscode is: BNL-2204-1402-MAIL.
20 april 2014

Supertips voor Google Adwords Advertenties

Google Adwords Advertentie Extensies Adwords is een van de meest doeltreffende advertentieprogramma’s om potentiële klanten op het internet direct te benaderen. Omdat toch niet iedereen deze uitgebreide dienst van Google optimaal weet te benutten, geef ik je in dit artikel een aantal bijzonder bruikbare supertips. Van ‘oude media’ naar ‘nieuwe media’ Nog niet eens zo heel lang geleden was het gebruikelijk te adverteren door middel van advertenties in de krant, reclamespotjes op de radio en zelfs folders aan huis. Een groot nadeel van deze manieren van adverteren was dat je nooit zeker wist of je wel het juiste publiek bereikte. […]
20 maart 2014

Supertips voor Snippits & Metatags

Iedereen die bezig is met het optimaliseren van een website voor zoekmachines, heeft wel eens de term metatags voorbij zien komen. Het correct gebruiken van deze metatags is essentieel om je website goed in Google te laten presteren. Maar wat is een metatag precies? Hoe gebruik je een metatag? En wat is een snippit? Lees er snel meer over in mijn blog met supertips van deze maand! Wat is een metatag? Een metatag is een stukje code in een webpagina dat verborgen is voor menselijke bezoekers, maar wel te lezen is door zoekmachines zoals Google. Het doel is Google door […]
20 februari 2014

Supertips voor het maken van video’s, promotie- en bedrijfsfilms

Presenteer je bedrijf kort en krachtig met een bedrijfsfilm of videofilm! Je bedrijf op een positieve, professionele en interactieve manier promoten? Laat een bedrijfsfilm of commercial maken, die alle pluspunten en specialiteiten van jouw bedrijf of product in korte tijd belicht! Je kunt deze film gebruiken tijdens een bedrijfspresentatie op kantoor, op een vakbeurs of voor Social Media toepassingen. Hier volgen enkele supertips om de meest doeltreffende reclame- of bedrijfsfilm te maken! 1) Definieer een duidelijk doel Wat wil je met je film bereiken? Wat is je doelstelling? Is het puur informatief, wil je een nieuw product introduceren, wil je […]
20 januari 2014

Supertips voor betere vindbaarheid

Met welke zoekwoorden wordt jouw website gevonden? Als ondernemer is het uitermate belangrijk om goed online vindbaar te zijn en dus goed te scoren in de rankings van de zoekmachines. Uitzoeken hoe je potentiële klanten en bezoekers zoeken en welke zoekwoorden ze gebruiken om je website te vinden is onontbeerlijk om te nieuwe klanten te genereren. De Google zoekmachine hecht een grote waarde aan relevantie en het is dus belangrijk dat de meest gebruikte zoekopdrachten van je (potentiële) klanten ook op je website of webwinkel voorkomen. Het is verstandig dat eens te onderzoeken. In mijn blog van deze maand lees […]
20 december 2013

Supertips voor Facebook Campagne

Scoor ook met een Facebook campagne! Facebook is op dit moment het meest bekende en meest gebruikte sociale mediaplatform. Een Facebook campagne op poten zetten kan dus heel wat effect hebben, vooral omdat je via dit platform heel gericht je doelgroep kan bereiken. Op Facebook zijn er heel wat mogelijkheden om je boodschap aan de juiste man of vrouw te brengen. Zo heb je Facebook advertenties of een complete Facebook advertentie campagne. Een Facebook Advertentie campagne of het promoten van je berichten kun je eenvoudig zelf opzetten. In deze blog beschrijf ik uit welke 5 stappen een Facebook campagne hoofdzakelijk bestaat. […]
20 november 2013

Supertips voor YouTube

Adverteer met een commercial op Youtube! YouTube is met maandelijks meer dan één miljard bezoekers de grootste en bekendste videowebsite op het internet. Minder bekend is dat YouTube eigendom is van Google is en dat je met behulp van ‘Google AdWords voor video’ je heel precies en direct tot je advertentiepubliek kunt richten. Dit maakt videoadvertenties vele malen efficiënter dan traditionele vormen van adverteren op het internet. In dit artikel geef ik je een overzicht van de mogelijkheden. Google AdWords videoadvertentie campagne Door een videoadvertentie enkel te plaatsen bij video’s die aansluiten op je product, kun je je via YouTube […]
20 oktober 2013

Technische website Analyse

Deze blog gaat niet over het uiterlijk van de website, maar over wat er op de achtergrond gebeurd en hoe Google een website analyseert. Steeds meer kom ik erachter dat een gedegen website analyse vooraf veel tijd scheelt bij het maken of vernieuwen van een website. Het analyse rapport dat ik maak zorgt ervoor dat er goed wordt nagedacht over de inhoud van de website en daarbij komen de volgende vier items aan bod: 1. Wie is de eigenaar van de website? En sinds wanneer is de website naam (url) geregistreerd? De leeftijd van de website weegt wel degelijk mee […]
20 september 2013

Supertips voor Google Analytics

Google Analytics, de dienst van Google om bezoekersstatistieken van een website te bestuderen, valt niet meer weg te denken uit de wereld van online marketing. Toch is de dienst niet altijd even eenvoudig in het gebruik. In tegenstelling tot de simpele en welbekende zoekmachine van Google, kent Analytics namelijk een duizelingwekkend aantal opties. Dit is waar mijn nieuwe website www.google-dashboards.com binnen Analytics uitkomst biedt. Hierin zijn vooraf geconfigureerde weergaven te downloaden waarmee je in één oogopslag de meest relevante informatie over je bezoekers te weten kunt komen. Je leest er in dit artikel meer over. Aan de slag met Analytics Voordat […]
20 augustus 2013

Supertips voor Google zoekmarketing

Een nieuw manier van online shoppen: Google Afbeeldingen Uit mijn maandelijkse analyses blijkt dat veel bezoekers een webshop of website bezoeken na een zoekopdracht via Google Afbeeldingen. Bij het zoeken naar producten via afbeeldingen krijg je niet alleen de afbeelding te zien in de zoekmachine, maar ook de websites waar deze afbeeldingen op staan. De benaming van de foto’s op je website zijn dus van groot belang voor het realiseren van hoge posities in de lijst met zoekresultaten bij Google! In mijn blog van deze maand de supertips, waarmee je de afbeeldingen op je site kunt optimaliseren voor een betere […]
20 juli 2013

Supertips voor smartphone websites

Is jouw website geschikt voor smartphones en tablets? Dankzij de opkomst van de smartphone is het aantal mobiele websites de laatste jaren enorm gegroeid. Doordat het beeldscherm van de smartphones steeds groter wordt, neemt ook het gebruik van mobiel internet toe. Het scherm van een mobiele telefoon is tegenwoordig groot genoeg om comfortabel mee over het internet te surfen. Als bedrijf doe je er goed aan om met de tijd mee te gaan en in te spelen op de mobiele markt. Op deze manier zal je website een grotere doelgroep bereiken. Het belang van een mobiel website design Vrijwel iedereen […]
20 juni 2013

Dé gouden tip voor klantenwerving

In de zoekmachineoptimalisatie gelden bezoekersaantallen als de heilige graal. Er moet traffic gegenereerd worden. Dat is de zekere weg naar meer rendement en een hogere omzet. Wat vaak ondersneeuwt is het belang van conversie. Conversie is het behalen van een bepaalde doelstelling via de website/webshop b.v. via een verkoop of het invullen en versturen van het contactformulier. Meer conversie onder bestaande bezoekers levert net zoveel op als het aantrekken van nieuwe bezoekers, maar is vaak wel veel voordeliger. Het is dus belangrijk om, wanneer een bezoeker eenmaal op de website is, hem te behouden en te converteren. Dat is makkelijker […]
20 mei 2013

5 Supertips over betrouwbaarheid

Bezoekers doen alleen zaken met websites en webshops die ze vertrouwen. Het is daarom belangrijk dat ze zien dat ze met een betrouwbaar bedrijf en website/webshop te maken hebben. Hoe betrouwbaar is jouw site eigenlijk? Tip 1: Laat zien wie je bent! “Mensen doen geen zaken met websites, maar mensen doen zaken met mensen!”  Plaats bijvoorbeeld een foto van jezelf op de site. Laat zien met wie (potentiële) klanten te maken hebben. Plaats foto’s van accountmanagers/verkopers inclusief hun gegevens (e-mail, doorkiesnummer). Tip 2: Laat zien dat je website onderdeel is van een echt bedrijf. Plaats duidelijk je adres- en bereikbaarheidsgegevens […]
20 april 2013

Supertips voor webontwikkeling

Het succes van een WordPress website CMS (Content Management System) websites, zoals WordPress, zijn al jaren aan een flinke opmars bezig. Dit was tot voor kort nagenoeg alleen bekend in de wereld van doorgewinterde bloggers of grote bedrijven. Tegenwoordig is de software uitgegroeid tot een volwaardig, toegankelijk Content Management Systeem (CMS) en wordt deze voor allerlei doeleinden ingezet. Je kunt het nu eenvoudig gebruiken om je eigen website op te zetten en zelf te beheren. De populariteit van een WordPress website is voor een groot deel te danken aan de flexibiliteit van het programma en dat is tegenwoordig niet geheel […]
20 maart 2013

5 Supertips voor webmarketing

Al geruime tijd merk je als bezoeker van websites dat er advertenties staan toegespitst op jouw interesses. Je hebt zojuist gegoogled op een lekker weekendje weg met het gezin. Bezoek je andere websites, die niets met weekendjes weg te maken hebben, dan verschijnen daar advertenties met aanbiedingen voor leuke vakantiehuisjes en tips voor een weekendje weg mét het hele gezin! Dit verschijnsel heet: retargeting of remarketing. Het komt erop neer dat jouw bezoekgedrag wordt opgeslagen in zogenaamde cookies. U weet wel, waar websites sinds 5 juni 2012 toestemming voor moeten vragen of ze die mogen plaatsen. Retargeting of Remarketing? Google […]
20 februari 2013

5 Supertips voor website teksten!

Veel mensen denken dat ze kunnen schrijven. Los van spelling en grammatica. Als je zelf je teksten schrijft, ben je een insider die uiteraard snapt wat er staat. De kunst van het schrijven, is dat anderen het ook begrijpen. Controleer je website eens aan de hand van deze vijf tips? Tip 1: Voor wie is jouw site bedoeld? Bij elke tekst is het belangrijk dat je je doelgroep bepaalt. Spreek je doelgroep aan op het juiste niveau. Gebruik je ‘je’ of ‘u’? Een mooie site met teksten die de doelgroep niet begrijpt, verkoopt niets. Dus: voor wie is jouw site […]
20 januari 2013

Hoe worden je bezoekers klanten?

Veel bezoekers krijgen op je website is niet genoeg. Bezoekers van je website of webshop moeten klanten worden. In deze blog 10 eenvoudige tips die helpen voor een betere conversie. Tip 1: Maak je website begrijpelijk Controleer de interface van je website en zorg dat bezoekers niet hoeven te zoeken op de pagina’s. De website moet snel laden en de navigatie moet eenvoudig zijn. De taal moet begrijpelijk en prikkelend zijn. Tip 2: Maak een betrouwbare website Zou jij een bestelling plaatsen op je eigen website of webshop? Vraag een objectief iemand uit je omgeving om eens naar je website […]

Deze website maakt gebruik van cookies

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen en uitlezen van cookies. Wil je meer weten over deze cookies? Klik dan hieronder op meer informatie. Wil je de cookie-instellingen voor onze website wijzigen of weigeren? Klik dan op de knop 'cookie-instellingen aanpassen'.

Meer informatie over Cookies & Privacy Statement | Cookies Accepteren en melding sluiten
Cookie-instellingen aanpassen
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL1JaTDdJaHIyY0lNP3JlbD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvdz0iIGF1dG9wbGF5OyAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj48L2lmcmFtZT4=
Bekijk de tool welke bedrijven je website bezoeken!