Google Supertips

11 juni 2015

Handige website tools

WordPress is inmiddels een volwaardig open source CMS (Content Management Systeem) waarmee ik dagelijks werk om websites te ontwikkelen en/of te onderhouden. WordPress heeft als voordeel dat het gebruiksvriendelijk is en continue doorontwikkeld wordt door programmeurs over de hele wereld. Bovendien zijn de website gemaakt in WordPress geschikt voor mobiele telefoons en tablets en dit wordt ook door Google gewaardeerd! In deze supertips een aantal handige tools die ik vaak gebruik in combinatie met WordPress: Tools voor Foto en Video Knipprogramma Knipprogramma is een handig programma dat standaard in veel pc’s aanwezig is. Met het knipprogramma kun je een schermopname […]
12 mei 2015

Supertips Google Analytics

Spambots uitsluiten in Google Analytics Gebruikers van Google Analytics en de Bezoekersnamenlijst krijgen soms last van zogeheten spambots die in de statistieken verschijnen. Ook in de maandelijkse Google Bezoekersanalyse die ik voor veel relaties uitvoer kom ik ze de laatste tijd vaker tegen. Wil je weten wat spambots precies zijn en wat je ertegen kunt doen? Lees dan in de supertips hieronder wat je hier tegen kunt doen. Wat is een spambot? Een spambot is een geautomatiseerd programma dat vaak vele duizenden websites per dag bezoekt. Bij elk bezoek stuurt de bot een valse referer URL mee. Dit is het […]
16 april 2015

Succesvol Stappenplan betere vindbaarheid

Sinds 2007 help ik bedrijven en organisaties om op het internet gevonden te worden. Ook help ik bezoekers van je website om te zetten naar klanten die daadwerkelijk een product of dienst van je afnemen. Wil je weten hoe ik te werk ga? Lees dan mijn 4 stappen voor online succes! Stap 1: Analyse en optimalisatie van je website De eerste stap is een grondige technische analyse van je website. Ik kijk dan bijvoorbeeld naar hoe je website door Google geïndexeerd is en hoe het zit met de metatags, de keyworddichtheid en links vanaf andere websites. Ook kijk ik via […]
14 maart 2015

Consumer Barometer van Google

Is jouw website duimvriendelijk? Zorg voor aansluiting met je doelgroep! Tegenwoordig zijn consumenten op elk moment van elke dag online te vinden. Is het niet op hun mobiele telefoon, dan is het wel op hun tablet of computer. Daarom is het heel begrijpelijk dat bedrijven moeite hebben het veranderende zoek- en koopgedrag van hun klanten te blijven volgen. Gelukkig is er nu de Consumer Barometer van Google om je daarbij te helpen! Hieronder vind je 3 tips die jou kunnen helpen om mobiele websites en apps te optimaliseren Tip 1. Zorg ervoor dat de knoppen zo groot zijn dat ze […]
20 februari 2015

Supertips voor Sociale Media

Meer websitebezoekers via Sociale Media? Of het nu om ‘branding’ van je merk of bedrijf gaat of het onder de aandacht brengen van je product of dienst, als ondernemer is je aanwezigheid op de diverse Sociale Media kanalen in dit digitale tijdperk van groot belang! In deze blog veel aandacht voor het plaatsen van berichten op Facebook, Linkedin en Twitter. Hou ook rekening met de gouden regel: Ken je doelgroep! Algemene Sociale Media tips: Zorg dat je ‘To The Point’ bentKen je doelgroep! Heb je een B2B website? Een ondernemer heeft vaak weinig tijd en moet daarom direct antwoord krijgen […]
20 januari 2015

Supertips voor website usability

Hoe gebruikersvriendelijk is jouw website eigenlijk?De usability van jouw website zal de komende jaren nog belangrijker worden dan nu al het geval is. Google gaat zich namelijk steeds meer richten op de gebruikerservaring van bezoekers, terwijl tot nu toe veel meer om goede technieken, de inhoud en de populariteit ging. Google vindt zaken als bounce rate, de tijd die op de website wordt doorgebracht, en het aantal bezoekers van jouw pagina steeds belangrijker. Zorg voor user engagementHet belangrijkste doel van veel bedrijven is, om maar zoveel mogelijk unieke bezoekers naar hun website te trekken. Dat is een mooi streven, maar met alleen maar bezoekers ben je er natuurlijk bij lange na […]
20 december 2014

Gratis Metatags Analyse Tool

Als eigenaar van een website weet je ongetwijfeld dat het juiste gebruik van metatags van groot belang is voor de vindbaarheid in Google. Maar wat is dan precies het juiste gebruik? En hoe controleer je of jij het goed doet? Om hier achter te komen kun je gebruik maken van de Metatag Analyse Tool. Dit is een handig hulpmiddel bij het optimaliseren van je website. Check je website met de Gratis Metatag Analyse ToolJe kunt natuurlijk zelf alle metatags aflopen en controleren. Maar dat is niet alleen veel werk, de kans bestaat ook dat je belangrijke details over het hoofd ziet. Met de Metatag Analyse Tool is het mogelijk automatisch […]
20 november 2014

Supertips voor Google Mobiele Apps: Google Now

Google Now: Dé notificatiedienst van Google op je mobiel!Google verzamelt en koppelt steeds meer gegevens om haar diensten te personaliseren, dat wil zeggen relevanter te maken voor de gebruiker. Dat geldt zowel voor de zoekopdrachten als voor de advertenties. Google koppelt de gegevens die via verschillende diensten verzameld worden aan elkaar. Hierdoor ontstaat voor Google een completer en gedetailleerder beeld van de wensen en voorkeuren van haar gebruikers. Daarmee kunnen zoekresultaten en advertenties nog beter worden afgestemd op een specifieke gebruiker. Onlangs heeft Google de nieuwe app Google Now geïntroduceerd, waarbij de verschillende diensten zoals bijvoorbeeld Google Maps, Google Zoeken […]
20 oktober 2014

Supertips voor Google Plus (+1)

Google+: De beste functies van Facebook en Twitter aangevuld met unieke features! Google+ combineert de beste functies van Facebook en Twitter en voegt er nog een aantal unieke features aan toe. Hierdoor is Google+ meer dan het zoveelste sociale netwerk. Bovendien helpt Google+ je bij het beter vindbaar maken van je website of blog. Hier volgen enkele tips en trucs om meer uit je Google+ account te halen. KringenMet de innovatieve functie Kringen deel je heel gemakkelijk je vrienden in groepen, zoals kennissen, zakelijk of familie. Het voordeel hiervan is dat je precies kunt aangeven welke informatie je met wie wilt […]
20 september 2014

Supertips Google PageRank Checker tool

Heeft jouw website een goede PageRank? PageRank, het hoe en watHet algoritme achter de PageRank werd al in 1996 ontwikkeld door Larry Page en Sergey Brin, de latere oprichters van Google. Het woord PageRank is hierbij trouwens een leuke woordspeling. Het verwijst in het Engels, zowel naar de door het algoritme berekende rang van een webpagina, als naar de achternaam van Larry Page. De basis van het algoritme is vrij simpel. Een pagina op een website krijgt een hogere rang naarmate deze meer links binnenkrijgt vanaf andere websites. Links vanaf sites die al een hoge PageRank hebben tellen daarbij zwaarder […]
20 augustus 2014

Supertips voor Google Alerts

Wil je op de hoogte gehouden worden van de laatste ontwikkelingen op jouw vakgebied of je hobby? Of wil je in de gaten houden wat de concurrentie allemaal op het internet publiceert? Of wil je zien wat er over jouw bedrijf of merk geschreven wordt op het internet? Maak dan gebruik van de gratis tool: Google Alerts. Met deze zeer handige online tool krijg je snel antwoord op je vragen.  Voor een zoekwoord in en Google geeft je desgewenst iedere dag een update. Via het onderstaande stappenplan kun je heel eenvoudig je eigen Google Alert instellen:Stap 1: Ga naar https://www.google.nl/alertsStap […]
20 juli 2014

Supertips voor Google voor Bedrijven en Google+

Betere vindbaarheid van je bedrijf via Google voor Bedrijven en Google+! Met de massale aandacht voor social media-kanalen als Facebook en Twitter lijkt de markt voor social media wel verzadigd, maar niets is minder waar. Sociale media via Google heeft nog een flinke groeipotentie en mag daarom niet ontbreken bij je zakelijke promotiemiddelen. Want behalve een pagina voor privédoeleinden biedt dit netwerk de mogelijkheid voor aantrekkelijke bedrijfspagina’s via Google voor Bedrijven! Google heeft hiervoor namelijk leuke tools, die je bij andere sociale netwerken niet aantreft. Bovendien biedt Google voor bedrijven nu extra kansen om je bedrijf nog beter op de kaart […]
20 juni 2014

Supertips voor Google zoekresultaten

Zijn alle zoekresultaten in Google bij iedereen hetzelfde? Om veel bezoekers op je website te krijgen is een goede positie in de zoekresultaten van Google belangrijk. In dit artikel ga ik daarom wat dieper op deze zoekresultaten in. Ook geef ik je 7 handige tips om de positie van je eigen website in Google te verbeteren. Voordat ik je adviezen geef, is het belangrijk om te weten dat de zoekresultaten in Google niet bij iedereen hetzelfde zijn. Google spitst zich namelijk steeds meer toe op wat wel gepersonaliseerde zoekresultaten genoemd worden. Dit betekent dat de resultaten aangepast worden aan een […]
20 mei 2014

Supertips voor Linkedin

Heel eenvoudig nieuwe klanten realiseren via Linkedin! Linkedin is voor bedrijven en organisaties een interessante vijver om in te vissen. Veel ondernemers laten echter kansen liggen op dit social media kanaal. In deze film leg ik uit hoe je nieuwe klanten kunt realiseren via Linkedin met behulp van de door mij ontwikkelde website www.bezoekersnamenlijst.nl. Wil je meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn en/of de bezoekersnamenlijsten? Bel 0251-764103 of stuur een mail naar . Bevalt de Bezoekersnamenlijst? Ontvang € 50,- korting bij het afsluiten van een jaarabonnement! De kortingscode is: BNL-2204-1402-MAIL.
20 april 2014

Supertips voor Google Adwords Advertenties

Google Adwords Advertentie Extensies Adwords is een van de meest doeltreffende advertentieprogramma’s om potentiële klanten op het internet direct te benaderen. Omdat toch niet iedereen deze uitgebreide dienst van Google optimaal weet te benutten, geef ik je in dit artikel een aantal bijzonder bruikbare supertips. Van ‘oude media’ naar ‘nieuwe media’ Nog niet eens zo heel lang geleden was het gebruikelijk te adverteren door middel van advertenties in de krant, reclamespotjes op de radio en zelfs folders aan huis. Een groot nadeel van deze manieren van adverteren was dat je nooit zeker wist of je wel het juiste publiek bereikte. […]
20 maart 2014

Supertips voor Snippits & Metatags

Iedereen die bezig is met het optimaliseren van een website voor zoekmachines, heeft wel eens de term metatags voorbij zien komen. Het correct gebruiken van deze metatags is essentieel om je website goed in Google te laten presteren. Maar wat is een metatag precies? Hoe gebruik je een metatag? En wat is een snippit? Lees er snel meer over in mijn blog met supertips van deze maand! Wat is een metatag? Een metatag is een stukje code in een webpagina dat verborgen is voor menselijke bezoekers, maar wel te lezen is door zoekmachines zoals Google. Het doel is Google door […]
20 februari 2014

Supertips voor het maken van video’s, promotie- en bedrijfsfilms

Presenteer je bedrijf kort en krachtig met een bedrijfsfilm of videofilm! Je bedrijf op een positieve, professionele en interactieve manier promoten? Laat een bedrijfsfilm of commercial maken, die alle pluspunten en specialiteiten van jouw bedrijf of product in korte tijd belicht! Je kunt deze film gebruiken tijdens een bedrijfspresentatie op kantoor, op een vakbeurs of voor Social Media toepassingen. Hier volgen enkele supertips om de meest doeltreffende reclame- of bedrijfsfilm te maken! 1) Definieer een duidelijk doel Wat wil je met je film bereiken? Wat is je doelstelling? Is het puur informatief, wil je een nieuw product introduceren, wil je […]
20 januari 2014

Supertips voor betere vindbaarheid

Met welke zoekwoorden wordt jouw website gevonden? Als ondernemer is het uitermate belangrijk om goed online vindbaar te zijn en dus goed te scoren in de rankings van de zoekmachines. Uitzoeken hoe je potentiële klanten en bezoekers zoeken en welke zoekwoorden ze gebruiken om je website te vinden is onontbeerlijk om te nieuwe klanten te genereren. De Google zoekmachine hecht een grote waarde aan relevantie en het is dus belangrijk dat de meest gebruikte zoekopdrachten van je (potentiële) klanten ook op je website of webwinkel voorkomen. Het is verstandig dat eens te onderzoeken. In mijn blog van deze maand lees […]
20 december 2013

Supertips voor Facebook Campagne

Scoor ook met een Facebook campagne! Facebook is op dit moment het meest bekende en meest gebruikte sociale mediaplatform. Een Facebook campagne op poten zetten kan dus heel wat effect hebben, vooral omdat je via dit platform heel gericht je doelgroep kan bereiken. Op Facebook zijn er heel wat mogelijkheden om je boodschap aan de juiste man of vrouw te brengen. Zo heb je Facebook advertenties of een complete Facebook advertentie campagne. Een Facebook Advertentie campagne of het promoten van je berichten kun je eenvoudig zelf opzetten. In deze blog beschrijf ik uit welke 5 stappen een Facebook campagne hoofdzakelijk bestaat. […]
20 november 2013

Supertips voor YouTube

Adverteer met een commercial op Youtube! YouTube is met maandelijks meer dan één miljard bezoekers de grootste en bekendste videowebsite op het internet. Minder bekend is dat YouTube eigendom is van Google is en dat je met behulp van ‘Google AdWords voor video’ je heel precies en direct tot je advertentiepubliek kunt richten. Dit maakt videoadvertenties vele malen efficiënter dan traditionele vormen van adverteren op het internet. In dit artikel geef ik je een overzicht van de mogelijkheden. Google AdWords videoadvertentie campagne Door een videoadvertentie enkel te plaatsen bij video’s die aansluiten op je product, kun je je via YouTube […]
google.com, pub-8958212103084489, DIRECT, f08c47fec0942fa0