Google Supertips

Gratis Metatags Analyse Tool

Als eigenaar van een website weet je ongetwijfeld dat het juiste gebruik van metatags van groot belang is voor de vindbaarheid in Google. Maar wat is dan precies het juiste gebruik? En hoe controleer je of jij het goed doet? Om hier achter te komen kun je gebruik maken van de Metatag Analyse Tool. Dit is een handig hulpmiddel bij het optimaliseren van je website.

Check je website met de Gratis Metatag Analyse Tool
Je kunt natuurlijk zelf alle metatags aflopen en controleren. Maar dat is niet alleen veel werk, de kans bestaat ook dat je belangrijke details over het hoofd ziet. Met de Metatag Analyse Tool is het mogelijk automatisch een check van je website te doen. Je kunt je metatags laten analyseren en tevens een advies krijgen met tips, waarmee je de performance van je website kunt verbeteren.

Welke metatags zijn er eigenlijk?
Er zijn verschillende categorieën die in de html code van je website staan, te weten de titel of title, de omschrijving of description en de steekwoorden of keywords. Laatstgenoemde categorie wordt voor je positie in Google nauwelijks nog meegewogen. Er werd te gemakkelijk en te veel misbruik van gemaakt. Het kan echter geen kwaad de juiste keywords op te nemen. De andere twee categorieën wegen nog wel zwaar mee voor de vindbaarheid het is dan ook van belang dat je ze goed benut als je goed wilt scoren in Google.

Veel gemaakte fout met de ‘titel’
Veel mensen maken de fout om iedere pagina van de website dezelfde titel te geven, terwijl het juist belangrijk is om voor iedere pagina een relevante titel te hebben, die een relatie heeft met de inhoud van de pagina. Ook voor de omschrijving of description geldt dat de relevantie van zeer groot belang is voor de waardering door Google. De omschrijving moet dus een duidelijke relatie hebben met de tekst op de website pagina. dat betekent dat de woorden in de omschrijving ook een aantal keren terug moeten komen in de tekst. Met de Analyse Tool is een analyse en advies per pagina van je website mogelijk, zodat je je fouten kunt corrigeren.

Ook de lengte is van belang
De lengte van de titel en van de omschrijving zijn ook van invloed op de waardering die Google aan jouw website toekent. De Analyse Tool controleert al je pagina’s en gaat na of het aantal woorden van de titels en omschrijvingen in orde is. Dankzij de metatag checker snel en gericht de nodige aanpassingen verrichten, waarmee je al je pagina’s optimaliseert.

Er zijn nog meer handige tools
Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden om je website te analyseren. Kijk ook eens naar de andere door mij ontwikkelde tools om de prestaties van je website te verbeteren:
• Check Google Positie
• Check PageRank
• Check Website bezoek

Stap 1

Uitgebreid zoekwoorden onderzoek:

Om de mogelijkheden voor vindbaarheid te verbeteren onderzoeken wij de huidige prestaties van de website op basis van 15/20 aangeleverde zoekwoorden. Aan de hand van de uitkomst van deze analyses bepalen wij gezamenlijk de strategie om de website inhoudelijk te verbeteren en eventueel een internet marketingcampagne samen te stellen. De werkzaamheden die we daarvoor gaan uitvoeren zijn als volgt: 

Technische SEO website analyse:

Een technische analyse geeft inzicht in hoe de website op dit moment door Google wordt geïndexeerd en bevat een analyse van domeinregistratie, metatags, responsive design, linkbuilding en zoekwoord dichtheid.

Google zoekwoord prestatie analyse:

In de zoekwoord prestatie analyse worden de aangeleverde 15/20 zoekwoorden in kaart gebracht. Dit rapport toont op welke posities de website wordt getoond bij Google en hoe hoog het concurrentie niveau is.

Zoekwoord relevantie Analyse:

Bij de uitgebreide zoekwoord relevantie analyse onderzoeken we de zoekwoorden die betrekking hebben op de website en analyseren wij via Google welke alternatieven goed scoren. Dit rapport bevat trends, synoniemen en populair gerelateerde zoekwoorden en (regionale) zoektrends. Deze meest relevante zoekwoorden kunnen daarna worden toegevoegd aan de inhoud van de website om de vindbaarheid te verbeteren.

Stap 2

Advies en aanpassen content & layout website (SEO)

Op basis van de resultaten van de onderzoeken wordt in overleg een advies samengesteld voor de optimalisatie van de inhoud van de website.

Stap 3

Internet marketing campagne (SEA)

Google Ads campagne:

Om meer bezoekers op je website te realiseren kunnen we naar aanleiding van de uitkomsten van de onderzoeken een Google Ads campagne opzetten. In gezamenlijk overleg bepalen we de strategie, de doelstellingen en het budget.