Google Supertips

Hoe worden je bezoekers klanten?

supertips-google-zoekmarketing

Veel bezoekers krijgen op je website is niet genoeg. Bezoekers van je website of webshop moeten klanten worden. In deze blog 10 eenvoudige tips die helpen voor een betere conversie.

Tip 1: Maak je website begrijpelijk
Controleer de interface van je website en zorg dat bezoekers niet hoeven te zoeken op de pagina’s. De website moet snel laden en de navigatie moet eenvoudig zijn. De taal moet begrijpelijk en prikkelend zijn.

Tip 2: Maak een betrouwbare website
Zou jij een bestelling plaatsen op je eigen website of webshop? Vraag een objectief iemand uit je omgeving om eens naar je website te kijken. Heeft deze persoon vertrouwen in je website? Is het duidelijk waar de website over gaat? Is er iets dat je website bijzonder maakt? Is er een certificering?

Tip 3: Zorg voor de oplossing van een probleem
Op het internet wordt vaak gezocht naar de oplossing voor een bestaand probleem. Zorg voor een duidelijke en begrijpelijke omschrijving en onderbouw dit met argumenten. Maak de tekst kort en bondig en gebruik “bullets” om de essentiële items te verduidelijken.

Tip 4: Gebruik een duidelijke “Call to Action”
Maak duidelijk wat de websitebezoeker moet doen. Moet de bezoeker een product kopen? Moet de bezoeker bellen? Een duidelijke ‘call-to-action’ levert direct meer (meetbare) conversie op. Elke pagina zou een afzonderlijke “Call to Action” moeten hebben voor een optimaal resultaat.

Tip 5: Vertel je toegevoegde waarde
Vertel je bezoekers waarom ze met jou zaken moeten doen. Waarom zijn jouw producten of diensten beter dan de concurrentie. Dus toon je meerwaarde, want veel kopers gaan toch eerst vergelijken en zijn op zoek naar hun voordeel.

Tip 6: Maak je website persoonlijk
Mensen doen geen zaken met websites, maar mensen doen zaken met mensen. De bezoeker wil graag weten wie de eigenaar van de website is en met welk bedrijf ze zaken gaan doen. Ook willen ze weten met wie er al zaken wordt gedaan en of het bedrijf of merk goed bekend staat.

Tip 7: Hou rekening met het aankoopproces
Er zijn kortweg drie fases bekend in het aankoopproces; de oriëntatiefase, de vergelijkingsfase en de aankoopfase. De zoekwoorden waarop gezocht worden zijn bij iedere fase anders. Bij de oriëntatiefase is deze zeer breed. Bij de vergelijkingsfase iets specifieker en bij de aankoopfase weet men exact wat men wil. Exacte zoekwoorden en synoniemen op de website zorgen dus voor een hogere conversie.

Tip 8: Analyseer zoekopdrachten
Bedenk waar bezoekers naar zoeken en doe een populariteitsonderzoek naar keywords via Google Trends. Bekijk ook de zoektrends via Google Trends en zorg dat deze relevante zoekwoord(combinaties) op de website staan.

Tip 9: Bedenk een goede webmarketing campagne
Zorg dat je gevonden wordt! Maak daarbij gebruik van bestaande emailadressen om relaties te informeren. Of informeer je potentiële klanten via social media kanalen zoals Twitter, Linkedin en Facebook. Een betaald optie is adverteren bij Google via Google Adwords.

Tip 10: Vermijd ingewikkelde formulieren.
Maak het zo eenvoudig mogelijk om de gewenste actie uit te voeren. Zorg dat betaalprocedures probleemloos werken en zorg dat veel gestelde vragen direct beschikbaar en duidelijk zijn.

Meer weten? Kijk voor de overige tips & tools op mijn website www.leesberg.nl. (dit is een Call to Action:-))

Stap 1

Uitgebreid zoekwoorden onderzoek:

Om de mogelijkheden voor vindbaarheid te verbeteren onderzoeken wij de huidige prestaties van de website op basis van 15/20 aangeleverde zoekwoorden. Aan de hand van de uitkomst van deze analyses bepalen wij gezamenlijk de strategie om de website inhoudelijk te verbeteren en eventueel een internet marketingcampagne samen te stellen. De werkzaamheden die we daarvoor gaan uitvoeren zijn als volgt: 

Technische SEO website analyse:

Een technische analyse geeft inzicht in hoe de website op dit moment door Google wordt geïndexeerd en bevat een analyse van domeinregistratie, metatags, responsive design, linkbuilding en zoekwoord dichtheid.

Google zoekwoord prestatie analyse:

In de zoekwoord prestatie analyse worden de aangeleverde 15/20 zoekwoorden in kaart gebracht. Dit rapport toont op welke posities de website wordt getoond bij Google en hoe hoog het concurrentie niveau is.

Zoekwoord relevantie Analyse:

Bij de uitgebreide zoekwoord relevantie analyse onderzoeken we de zoekwoorden die betrekking hebben op de website en analyseren wij via Google welke alternatieven goed scoren. Dit rapport bevat trends, synoniemen en populair gerelateerde zoekwoorden en (regionale) zoektrends. Deze meest relevante zoekwoorden kunnen daarna worden toegevoegd aan de inhoud van de website om de vindbaarheid te verbeteren.

Stap 2

Advies en aanpassen content & layout website (SEO)

Op basis van de resultaten van de onderzoeken wordt in overleg een advies samengesteld voor de optimalisatie van de inhoud van de website.

Stap 3

Internet marketing campagne (SEA)

Google Ads campagne:

Om meer bezoekers op je website te realiseren kunnen we naar aanleiding van de uitkomsten van de onderzoeken een Google Ads campagne opzetten. In gezamenlijk overleg bepalen we de strategie, de doelstellingen en het budget.