Supertips voor Google Adwords Advertenties

Supertips voor Snippits & Metatags
20 maart 2014
Supertips voor Linkedin
20 mei 2014
Toon alles

Supertips voor Google Adwords Advertenties

supertips-voor-Google-Adwords-Ads

Google Adwords Advertentie Extensies

Adwords is een van de meest doeltreffende advertentieprogramma’s om potentiële klanten op het internet direct te benaderen. Omdat toch niet iedereen deze uitgebreide dienst van Google optimaal weet te benutten, geef ik je in dit artikel een aantal bijzonder bruikbare supertips.

Van ‘oude media’ naar ‘nieuwe media’
Nog niet eens zo heel lang geleden was het gebruikelijk te adverteren door middel van advertenties in de krant, reclamespotjes op de radio en zelfs folders aan huis. Een groot nadeel van deze manieren van adverteren was dat je nooit zeker wist of je wel het juiste publiek bereikte. Neem bijvoorbeeld een schildersbedrijf dat een advertentie plaatste in de lokale krant. De kans was groot dat de meeste lezers op dat moment niet eens op zoek waren naar een professionele schilder.

Met Google Adwords is het daarentegen wel mogelijk rechtstreeks de mensen aan te spreken, waarvan je zeker weet dat ze op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Dit kan door middel van wat in het Engels ook wel ‘Search Engine Advertising’ wordt genoemd, waarbij de advertenties direct naast of boven de zoekresultaten getoond worden. Potentiële klanten die Google gebruiken om te zoeken naar een schilder in hun woonplaats, krijgen dus direct bij de zoekresultaten al de advertentie van het schildersbedrijf te zien. Google Adwords is hierdoor vele malen doeltreffender dan een advertentie in de krant.

Nog doelgerichter adverteren met Google Adwords advertentie extensies
De reguliere advertenties die je met Adwords bij zoekresultaten kunt laten plaatsen zijn al erg effectief, maar met de Adwords-extensies doet Google er nog een schepje bovenop. Dit zijn kleine uitbreidingen die in of bij de advertentie worden gezet. Zo kun je je producten of diensten nog beter op mogelijke klanten richten. Ook kun je jezelf zo beter onderscheiden van je concurrenten. Een iets duidelijker beeld van wat er precies mogelijk is met deze extensies, wordt het beste duidelijk aan de hand van deze voorbeelden:

– Sitelink-extensie – deze extensie geeft tot maximaal zes aanvullende links naar aparte pagina’s op je website die handig voor bezoekers kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan je openingstijden of populaire rubrieken in de producten die je aanbiedt.

Adword-Site-Extensies

– Locatie-extensie – hierbij wordt onder de advertentie een link geplaatst die het adres van je bedrijf meteen opent op een kaart in Google Maps.

adwords-locatie-extensie

– App-extensie – deze extensie is speciaal voor mobiele telefoons en tablets en laat gebruikers uw eventuele App installeren.

Adwords-app-extensie

– Oproep-extensie – met deze extensie is het mogelijk in de advertentie je telefoonnummer te plaatsen om naar je bedrijf te bellen. Op je  mobiele  telefoon wordt een handige knop geplaatst om direct te bellen.

adwords-oproep-extensie-

– Verkopersbeoordelingen-extensie – hebben veel klanten je bedrijf een beoordeling gegeven? Dan geeft Google met deze extensie het gemiddeld aantal toegekende sterren bij de advertentie weer.

adwords-extensie-verkopersbeoordelingen

– Meldingen over eerdere bezoeken – deze extensie vertelt de gebruiker of hij je website al eerder bezocht heeft.

Adwords-Extensie-Meldingen-over-eerdere-bezoeken

– Sociale meldingen – dit is een eenvoudige extensie die weergeeft hoeveel volgers je bedrijf heeft op Google+.

adwords-sociale-meldingen-extensie

– Site Search Extensie (nog in beta testfase en binnenkort beschikbaar als extensie)

adwords-search-extensie

Gratis!
Google’s Adwords-extensies zijn volledig gratis. Er worden door Google, naast de normale kosten per klik, geen extra kosten in rekening gebracht wanneer een potentiële klant op een extensie van je advertentie klikt

Google Shopping Advertenties
Als je een webshop hebt, kun je de producten rechtstreeks laten weergeven in je advertenties met productvermeldingen. Deze advertenties bevatten meer specifieke productinformatie, zoals afbeeldingen en prijzen.  Je moet hiervoor wel een Google Merchant account hebben die gekoppeld is aan je Google Adwords account.

Google-Shopping-Advertentie

Samenvatting:
Het wordt steeds belangrijker om hoog te scoren in de zoekresultaten van Google. Veel gebruikers van Google klikken op een van de eerste drie zoekresultaten op de eerste pagina van Google. Bij sommige van mijn klanten komt meer dan 50% van het website bezoek inmiddels via de Google Adwords advertenties!

Google maakt de advertenties steeds groter door gebruik te maken van uitbreidingen zoals Advertentie Extensies en Google Shopping Advertenties. Hierdoor is er minder ruimte voor organische zoekresultaten en zakken deze resultaten steeds verder naar beneden. In 2003 was 30% van het scherm beschikbaar voor Adwords en in 2014 is dit al 70%.

Aanbieding en persoonlijk advies
Maak je nog geen gebruik van Google Adwords en lijkt het je wel wat om ermee aan de slag te gaan? Neem dan contact met me op om een tegoed van € 150,- te ontvangen voor je eerste campagne! Ook als je op zoek bent naar persoonlijk advies met betrekking tot Adwords of misschien een bepaalde Adwords-extensie help ik je vanzelfsprekend graag verder!

Deze website maakt gebruik van cookies

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen en uitlezen van cookies. Wil je meer weten over deze cookies? Klik dan hieronder op meer informatie. Wil je de cookie-instellingen voor onze website wijzigen of weigeren? Klik dan op de knop 'cookie-instellingen aanpassen'.

Meer informatie over Cookies & Privacy Statement | Cookies Accepteren en melding sluiten
Cookie-instellingen aanpassen
google.com, pub-8958212103084489, DIRECT, f08c47fec0942fa0