Supertips voor Google Alerts

supertips-voor-google-alerts

Wil je op de hoogte gehouden worden van de laatste ontwikkelingen op jouw vakgebied of je hobby? Of wil je in de gaten houden wat de concurrentie allemaal op het internet publiceert? Of wil je zien wat er over jouw bedrijf of merk geschreven wordt op het internet? Maak dan gebruik van de gratis tool: Google Alerts.

Met deze zeer handige online tool krijg je snel antwoord op je vragen.  Voor een zoekwoord in en Google geeft je desgewenst iedere dag een update. Via het onderstaande stappenplan kun je heel eenvoudig je eigen Google Alert instellen:
Stap 1: Ga naar https://www.google.nl/alerts
Stap 2: Vul bij “Zoekopdracht:” een zoekterm in (bv je bedrijfsnaam of merknaam)
Stap 3: Maak je keuzes voor meldingen, taal, regio, hoe vaak (per dag of per week), hoeveelheid en vul je emailadres in.
Stap 4: Klik op button “MELDING MAKEN”

google-alerts

Daarna ontvang je een emaivan Google met een verzoek op de link te klikken om de verificatie te bevestigen. Als je bent ingelogd bij Google is deze laatste procedure overbodig.

Je Google Alert is nu aangemaakt en vanaf nu ontvang je een melding als er iets wordt geschreven op het internet over het door jouw opgegeven onderwerp. Herhaal de bovenstaande stappen als je meerdere ‘alerts’ wilt aanmaken.

Let bij het aanmaken van een Google Alert op het volgende:
Als er te veel resultaten komen dan kun je de zoekopdracht verfijnen, zodat de informatie die je ontvang relevanter is en beter aansluit bij je interesses. Klik hiervoor op de button “Uw melding beheren”. Of als je bent ingelogd bij Google op het potlood rechts naast de zoekopdracht.

Tip: Hoe specifieker je zoektermen zijn, hoe relevanter de meldingen zijn die je ontvangt van Google Alerts!

Net als in de Google zoekmachine kun je op diverse manieren je zoekterm invoeren om je resultaten beter af te stemmen op je wensen. Hierbij een overzicht:
– Plaats dubbele aanhalingstekens rond woorden om naar een exacte woordgroep in exact die woordvolgorde te zoeken. Bijvoorbeeld “marco leesberg”, waarmee alléén resultaten worden weergegeven die precies zo op het internet staan.
– Met het min teken kun je woorden uitsluiten. Je wilt bijvoorbeeld informatie ontvangen over “temperatuurbewaking” en typt dan in ” temperatuurbewaking -thermometer” (min teken), dan zullen er geen resultaten getoond worden waar het woord ‘thermometer’ in voorkomt.

Linkbuilding met Google Alerts
Wil je graag weten welke bedrijven er naar jouw website een link hebben geplaatst? Ook dit is eenvoudig bij te houden met Google Alerts. Gebruik in plaats van een zoekopdracht je websitenaam (https://www.jouwbedrijfsnaam.nl) en je krijgt een update van alle inkomende links naar je website.

Wil je meer weten over Google zoekmarketing of internetmarketing neem dan contact met mij op.

Deze website maakt gebruik van cookies

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen en uitlezen van cookies. Wil je meer weten over deze cookies? Klik dan hieronder op meer informatie. Wil je de cookie-instellingen voor onze website wijzigen of weigeren? Klik dan op de knop 'cookie-instellingen aanpassen'.

Meer informatie over Cookies & Privacy Statement | Cookies Accepteren en melding sluiten
Cookie-instellingen aanpassen
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL1JaTDdJaHIyY0lNP3JlbD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvdz0iIGF1dG9wbGF5OyAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj48L2lmcmFtZT4=
Bekijk de tool welke bedrijven je website bezoeken!