Google Supertips

Supertips voor Google Google Feed

supertips voor google feed

Google Feed: hoe werkt het en wat doet het?

google nieuws feed appGoogle hield je voorheen op de hoogte van allerlei informatie via de Google Now-app op je smartphone. Onlangs introduceerde het bedrijf Google Feed als opvolger van Google Now. Wat zijn de verschillen tussen Google Now en Google Feed en welke voordelen biedt de vernieuwde app je?

De app Google Now maakt deel uit van de Google Zoek-app en hield je overal en altijd op de hoogte met gepersonaliseerde informatie op basis van je locatie, je activiteiten en het tijdstip van de dag, zoals het weerbericht en verkeersinformatie over je vaste routes, zoals woon-werkverkeer. Daarnaast is Google Now geïntegreerd met je agenda, zodat je aan de hand van verjaardagen en afspraken ook actuele en gepersonaliseerde informatie krijgt. Ten slotte kreeg je in Google Now een overzicht van artikelen en nieuwsberichten op basis van je interesses en zoekopdrachten. Google Feed gaat nog een stapje verder.

Wat doet Google Feed?
Met Google Feed zet Google een stap in de richting van sociale netwerksites zoals Twitter en Facebook. Google Feed kan door verbeterde algoritmes beter anticiperen op wat je interessant vindt en de Feed-berichten daarop aanpassen. Net als in Google Now krijg je in Google Feed een overzicht met informatie op basis van je zoekgeschiedenis. Je ziet berichten over bijvoorbeeld je favoriete films en series, sportclubs, winkels en bedrijven. Met Google Feed kun je er echter voor kiezen om je favoriete onderwerpen te volgen. Als je bijvoorbeeld op de hoogte wilt blijven van kortingacties van je favoriete winkel of als je op de hoogte wilt blijven over je favoriete serie, dan tik je eenvoudig op de Follow-knop, zodat je automatisch updates ontvangt. Daarnaast kan Google Feed je ook wijzen op oudere artikelen en nieuwsberichten die je misschien eerder hebt gemist.

Voordelen van Google Feed
Met Google Feed kun je de hele dag op de hoogte blijven van de onderwerpen die jou interesseren. De app gedraagt zich een beetje als Facebook: je krijgt steeds nieuwe berichten te zien die aansluiten op je interesses, je zoekopdrachten, je locatie en je agenda. En dus nu ook van onderwerpen die je volgt. De Google Feed-app is kleurrijker en heeft meer ruimte om afbeeldingen te laten zien. Video’s zal Google vooralsnog niet in het overzicht laten zien. De gepersonaliseerde informatie die je gewend was te ontvangen in Google Now kun je nog steeds zien in de Feed-app. Onder het kopje Updates zie je nog steeds actuele en locatiegebaseerde informatie over het weer en de verkeerssituatie in jouw omgeving en onder het kopje ‘Binnenkort’ zie je onder meer komende afspraken in je agenda. Als de Google berichten toont die je niet of niet langer interesseren, dan kun je deze ook weer ontvolgen. Het grote verschil met Facebook is dat je uitsluitend informatie te zien krijgt die voor jou relevant is en niet, zoals bij Facebook, wat je vrienden leuk vinden.

Hoe kom ik aan Google Feed?
Google introduceerde de vernieuwde versie van Google Now al in de zomer in de Verenigde Staten. Sinds september dit jaar wordt de Google Feed app ook in Nederland uitgerold. Als je al gebruikmaakte van Google Now, dan hoef je niets te doen. De app wordt automatisch geüpdatet. Omdat Google inclusief Google Now sinds 2012 al standaard wordt meegeleverd met Android 4.1 toestellen en hoger, is de kans dat je de Google Feed app vanzelf te zien krijgt. Als je toestel geen Google Now heeft of als je een iPhone of iPad hebt, dan kun je de apps downloaden in Google Play of in de App Store.

Stap 1

Uitgebreid zoekwoorden onderzoek:

Om de mogelijkheden voor vindbaarheid te verbeteren onderzoeken wij de huidige prestaties van de website op basis van 15/20 aangeleverde zoekwoorden. Aan de hand van de uitkomst van deze analyses bepalen wij gezamenlijk de strategie om de website inhoudelijk te verbeteren en eventueel een internet marketingcampagne samen te stellen. De werkzaamheden die we daarvoor gaan uitvoeren zijn als volgt: 

Technische SEO website analyse:

Een technische analyse geeft inzicht in hoe de website op dit moment door Google wordt geïndexeerd en bevat een analyse van domeinregistratie, metatags, responsive design, linkbuilding en zoekwoord dichtheid.

Google zoekwoord prestatie analyse:

In de zoekwoord prestatie analyse worden de aangeleverde 15/20 zoekwoorden in kaart gebracht. Dit rapport toont op welke posities de website wordt getoond bij Google en hoe hoog het concurrentie niveau is.

Zoekwoord relevantie Analyse:

Bij de uitgebreide zoekwoord relevantie analyse onderzoeken we de zoekwoorden die betrekking hebben op de website en analyseren wij via Google welke alternatieven goed scoren. Dit rapport bevat trends, synoniemen en populair gerelateerde zoekwoorden en (regionale) zoektrends. Deze meest relevante zoekwoorden kunnen daarna worden toegevoegd aan de inhoud van de website om de vindbaarheid te verbeteren.

Stap 2

Advies en aanpassen content & layout website (SEO)

Op basis van de resultaten van de onderzoeken wordt in overleg een advies samengesteld voor de optimalisatie van de inhoud van de website.

Stap 3

Internet marketing campagne (SEA)

Google Ads campagne:

Om meer bezoekers op je website te realiseren kunnen we naar aanleiding van de uitkomsten van de onderzoeken een Google Ads campagne opzetten. In gezamenlijk overleg bepalen we de strategie, de doelstellingen en het budget.