Zoekwoorden Relevantie Analyse
Een website die niet gevonden wordt is een website zonder bestaansrecht. Het is daarom van belang uw website zodanig in te richten dat de website niet alleen gevonden wordt, maar ook door de juiste bezoekers of doelgroep wordt bezocht.
In het kader van internetmarketing is een goede zoekwoord analyse niet weg te denken voor de verbetering van de vindbaarheid van een website. De meest gebruikte zoekmachine Google biedt tegenwoordig dé ingang naar uw website of webshop. Kortom, welke zoekwoorden zijn relevant voor de website? En met welke zoekwoorden of zoekopdrachten wil je gevonden worden bij Google?
Bij de zoekwoord analyse worden de relevante zoekwoorden onderzocht die betrekking hebben op de website en de diensten of producten die aangeboden worden. Daarnaast wordt bekeken welke alternatieven zoekwoorden goed scoren bij Google. Elk zoekwoord kan namelijk die ingang naar de website betekenen. Bovendien dient de analyse als uitgangspunt voor het opzetten van goede content voor de website en de eventueel op te zetten webmarketing campagne(s). In de wereld van online marketing is Search Engine Optimalization (SEO) het eerste wat je op orde dient te hebben om de website tot een succes te maken.
Samengevat, met welke zoekwoorden je website beter te vinden is, wordt door de zoekwoord analyse helemaal uitgezocht. Welke zoekwoorden zijn voor de website het meest geschikt en welke zoekwoorden scoren hoog bij Google. Het uiteindelijke rapport bevat trends, synoniemen en populair gerelateerde zoekwoorden. Elk zoekwoord kan daarna worden toegevoegd aan de website. En zo wordt straks ook jouw website beter vindbaar voor de doelgroep.