Google Supertips

supertips-voor-betere-vindbaarheid

20 november 2019

Supertips voor Klantenwerving

Daar wordt aan de deur geklopt! En altijd is dan de vraag: wie zou dat zijn? Voor de fysieke deur van huis of bedrijf hoeft dat met IOT – internet of things – geen vraag meer te zijn; dat zie je op het beeldscherm van je computer, tablet of telefoon. Maar wat als er iemand op je website is geweest, kun je dan ook weten wie het is? Wil je dat wel weten? Om die laatste vraag maar meteen te beantwoorden: ja, dat wil je weten! Waarom? Omdat je wilt weten welke bedrijven interesse tonen in jouw business, hoe vaak […]
21 oktober 2019

Supertips voor Google Display Netwerk

Google Ads Managed Placements vs Remarketing via Google AdSense Je wilt naamsbekendheid of jouw merk laten opvallen. Je wilt een bepaald product onder de aandacht brengen, je dienstverlening benadrukken of een specifieke doelgroep bereiken. Google biedt verschillende manieren om jouw product, dienst of merknaam te promoten. In deze blog heb ik het over de twee bekendste manieren. Welke voor jou het handigste, opvallendste, prijsvriendelijkste enzovoort is, hangt af van je doelstelling. In een algemeen stuk als dit, kan ik daar weinig over zeggen. Wat ik wel kwijt wil: digitaal adverteren lijkt ‘dertien in dozijn’-werk, maar het verschilt per aanbieder, product […]
19 september 2019

Supertips voor Google for Jobs

Personeel werven? Google for Jobs zorgt ervoor dat jouw vacature beter wordt gevonden! Misschien ken je dit al, je job vinden bij Google via Google Careers (https://careers.google.com/jobs/). Maar het kan ook heel goed, dat je niet eerder van de carrière-kant van Google hebt gehoord. Waarom ook, met sites als Indeed, Monsterboard, Glassdoor en al die andere vacaturesites? Maar er gaat wat veranderen, ook in Nederland! Sinds 2017 is Google gestart met Google for Jobs; een dienst waarmee Google zich duidelijk(er) focust op de arbeidsmarkt. Het doel: maak het werkzoekenden makkelijker om passende vacatures te vinden in de Google zoekmachine! Google […]
19 juli 2019

Supertips met Google mislukkingen

Niet alles wat Google aanraakt verandert blijkbaar in goud! Op zoekmachinegebied is Google onbetwist marktleider en heeft het bedrijf zoeken, vinden en gevonden worden dusdanig geperfectioneerd, dat je als gebruiker eigenlijk niet anders wilt dan googlen! Maar Google is meer! Of liever: Google wil meer! Wie herinnert zich niet Google Glass of vraagt zich af of er ooit een Google Car zal rijden? En zal Google Stadia – dit najaar ‘in the cloud’ -geduchte concurrentie vormen voor de Xbox en PlayStation? Als het niet met zoeken en vinden te maken heeft, hoe succesvol is Google dan? In deze supertips bespreek […]
18 juni 2019

Supertips voor Google Web Designer

Google Web Designer of liever… Google Ad Designer? Er zijn verschillende programma’s voor het ontwikkelen van websites, waarvan WordPress waarschijnlijk de bekendste is. Maar Google heeft sinds 2013 Google Web Designer. Het is een zogenaamde WYSIWYG-omgeving, What You See Is What You Get, om interactieve, cross-screen HTML5-websites en advertentie-banners te ontwerpen. Een hele mond vol maar het komt erop neer dat je er sites en banners mee kunt ontwerpen die geschikt zijn voor verschillende beeldschermen – mobiele telefoons, tablets, computers – en je maakt gebruik van de nieuwste versie van de HyperText Markup Language. Het belangrijkste ‘wapenfeit’ van HTML5, naast […]
17 mei 2019

Supertips voor Google Banners

In de ban van de banner! De dynamiek van banner advertising Banner ads bestaan al een tijdje. In het begin was het nieuw en waren bezoekers nieuwsgierig. Maar gaandeweg heeft een overdaad aan advertenties gezorgd voor ergernis, ad blockers, pop up-blockers en bijgedragen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming, de ‘privacywet’). Toch hoeft dat banner advertising niet in de weg te staan. Als je het goed doet, blijven klanten komen! Maar eerst banners… waar hebben we het over? Opvallend Heb je deze banner ooit gezien? Als je bevestigend antwoordt, dan was je waarschijnlijk getuige van de geboorte van banners op […]
18 april 2019

Supertips voor Analytics Intelligence

Intelligent analyseren met Google Insights Antwoord op prangende vragen Je kent Google Analytics: de handige tool om de performance van jouw website/shop te meten. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers je shop bereiken en hoe ze daar kwamen. Ging dat bijvoorbeeld via AdWords, een link op een andere site of wellicht via de nieuwsbrief? En wat deden die bezoekers, waar waren ze naar op zoek? Hebben ze gevonden wat zij zochten en hebben zij dat ook gekocht? Hartstikke handig, maar als een klant vraagt of het, bijvoorbeeld, verstandig is om meer geld te besteden aan SEO-optimalisatie, dan is dat antwoord […]
21 maart 2019

Supertips voor Google Assistant

Kan ik je nog even spreken? Mijn vorige blog eindigde ik met: we raken er voorlopig nog niet over uitgepraat. Dat was leuk bedoeld, de blog ging immers over dé digitale assistente van Google en het praten tegen apparaten. Maar ik bedoelde het ook serieus. De ontwikkeling van het Internet of Things gaat steeds sneller en spraakbesturing wordt belangrijker. Het gaat ook steeds beter, praten tegen je huis. Is het verhaal in dit filmpje misschien de nabije toekomst?😊 Het gemak van voice control! Het blijkt maar weer dat je niet op één paard kan en mag wedden. Het is makkelijk […]
13 februari 2019

Supertips voor Google Home Deel 2

De stand van… praten! In 2016 schreef ik al een blog over Google Home en Google Assistant. ‘OK Google’ kwam eraan. In eerste instantie alleen in Amerika. Pas in juli 2018 kwam bij ons de Nederlandssprekende assistent op de markt. Uiteraard heb ik daar direct melding van gemaakt (zie: https://www.leesberg.nl/supertips-voor-google-assistent/). In mijn vorige blog (zie: https://www.leesberg.nl/supertips-seo-trends-2019/) had ik het onder andere over Voice Search: zoeken gaat in de toekomst, mede door spraakopdrachten, veranderen! Inderdaad, gaat veranderen. Voorlopig moet de assistent nog worden ingewerkt. Wat kan zij al? Begrijpt de assistent wat jij zegt en bevalt het resultaat? Google Home & […]
18 januari 2019

Supertips SEO Trends 2019

Zoekt en gij zult vinden? Als we zoeken op internet, dan gebruiken we met z’n allen voornamelijk Google. Maar zoeken en gevonden worden op internet is niet meer wat het was. De Google zoekmachine blijft namelijk slimmer worden! Het gaat niet meer zoals vroeger. Toen probeerde je, om je site vindbaar te maken, zoveel en vaak mogelijk zoekwoorden (keywords) in de teksten te stoppen. Een synoniemen naslag bij de hand hebben werd belangrijk, omdat Google inmiddels ook weet dat, bijvoorbeeld, tweewieler en (e-)bike andere woorden zijn voor fiets. Tegenwoordig leidt het veelvuldig gebruik van keywords -en synoniemen- juist tot een […]
21 november 2018

Supertips 6 onmisbare WordPress Plugins deel 2

In de vorige blog heb ik zes WP Plugins de revue laten passeren die websites sneller en veiliger maken (zie blog Supertips voor WordPress Plugins deel 1). Deze keer aandacht voor vijf plugins die mogelijkheden bieden om in contact te komen met je (potentiële) klanten, bijvoorbeeld: • door e-mailadressen vast te leggen voor een nieuwsbrief • om te chatten met je bezoekers • geïnteresseerden, door middel van push berichten, op de hoogte houden van aanbiedingen of nieuws over jouw shop of bedrijf. Als jouw website de interesse van een potentiële klant heeft gewekt, wil je graag in contact met hem […]
19 oktober 2018

Supertips 6 onmisbare WordPress Plugins Deel 1

Kun je je nog een wereld voorstellen zonder websites? Zonder smartphones en mobiel internet? Zelfs de lokale bakker prijst zijn waren aan via een website! Natuurlijk niet alleen via het www, want je zet niet je hele (marketing)budget in op één paard. Er zijn meer manieren om Rome te bereiken! Bovendien kent elk medium andere doelgroepen. Maar niemand zal ontkennen dat digitale bereikbaarheid, jouw zorgvuldig uit bits & bytes opgetrokken etalage, een belangrijk deel uitmaakt van het bestaansrecht van jouw bedrijf of organisatie. Het is heel belangrijk dat jouw website bezoekers trekt. Daar heb ik al verschillende blogs aan gewijd […]
19 september 2018

Supertips voor Google Assistent

Sinds 26 juli is Google Assistant Nederlands geworden en heet daarom: Google Assistent. Hoewel de Nederlandse Assistent nog niet het niveau heeft van de Engelse variant, is zij meer dan Nederlandstalig! Zij -er is nog geen ‘hij’- weet veel over de Nederlandse cultuur en begrijpt de context. Als je vraagt hoe oud Koningin Maxima is, dan krijg je snel antwoord -ze is overigens 47. Vraag daarna naar de leeftijd van Ariane en de Assistent weet dat je haar jongste dochter bedoelt -die elf jaar is- en niet een andere dame met dezelfde voornaam, bijvoorbeeld, Ariane Inden. In deze supertip meer […]
23 augustus 2018

Supertips kostenbesparing voor Google Ads

Fors besparen op de kosten van Google Ads! Voor wie het nog niet weet: Google AdWords heet tegenwoordig Google Ads. De campagnes blijven hetzelfde, maar kunnen kostenefficiënter. Oftewel: een hogere conversie voor minder geld! Maar conversieverhoging behaal je niet door alleen het hebben van een mooie website, aandacht voor SEO en let Google Ads do the trick! Want een trucje is het al helemaal niet. Je moet erover nadenken, onderzoeken (meten is weten), uitproberen en bijstellen. Via Google Analytics Dashboard hou je een vinger aan de pols en kun je meten wat de kosten en baten zijn. Over kopen & […]
17 juli 2018

Supertips Google Chrome Music Lab

Maak zelf muziek met Google Chrome Music Lab Wist je dat er ook muziek zit in Google? Sinds 2016 bestaat Chrome Music Lab. Een lab dat bestaat uit een aantal experimenten om (jonge) gebruikers te leren hoe geluidsgolven werken en hoe je kunt spelen met frequenties. Een educatieve insteek, maar eigenlijk leuk voor iedereen. Zoals de naam al aangeeft, is de Music Lab exclusief ontwikkeld voor browser Chrome (hoewel het ook werkt in Apple’s Safari). Ik wil een onderdeel van Music Lab belichten: Song Maker. Om op een leuke manier eens aan een ander project te werken. Samen. Want dat […]
19 juni 2018

Supertips Google Shopping Advertenties

Meer verkopen via Google Shopping Advertenties Maak je al gebruik van Google Shopping? Is de Shopping-tab (1) jou al opgevallen? Of de shopping-resultaten (2) in een zoekscherm? Staat, bij de juiste zoekopdracht, jouw product ertussen? Grote kans dat ‘zoekers’ op een shopping-resultaat klikken als de informatie (prijs!) bevalt! Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat Google jouw advertentie toont. Maar hoe doe je dat? Hoe werkt Google Shopping? En… is het iets voor jouw webshop? Kosten & baten Google Shopping bestaat al sinds 2011. In eerste instantie was het gratis, tegenwoordig betaal je als een bezoeker op jouw […]
18 mei 2018

Supertips AVG / GDPR & Google Analytics

Hoe kun je Google Analytics aanpassen om te voldoen aan de AVG / GDPR wetgeving? Het zal niemand ontgaan zijn dat vanaf 25 mei 2018 de nieuwe privacywetgeving (AVG / GDPR) van kracht is gegaan. Deze wet geldt in heel Europa. De privacyrechten van burgers (jouw eindgebruikers) zijn uitgebreid. Dit heeft impact op het opslaan en gebruiken van data. Voor Google Analytics zijn er dan ook een aantal zaken veranderd. Gelukkig speelt Google hier goed op in. Om welke data gaat het en wat betekent dat voor Google Analytics? Op welke data van Google Analytics heeft de AVG / GDPR […]
21 maart 2018

Supertips nieuwe AVG / GDPR Cookie wetgeving

Voldoet jouw website aan de nieuwe privacy wetgeving? Heb je een website of webshop? Dan is het van belang dat je weet dat er in mei 2018 een nieuwe Europese wet van kracht wordt. De AVG is de nieuwe privacywetgeving. Zo heb je vanaf dat moment bijvoorbeeld toestemming nodig om gegevens van anderen te verwerken. Zorg dan ook dat je voorbereid bent! Wat is de AVG? Vanaf 25 mei is de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming van kracht, ook wel afgekort tot AVG. Vanaf die dag geldt in de hele EU dezelfde privacywetgeving en de Wet Bescherming Persoonsgegevens zal dan ook […]
20 februari 2018

11 Supertips voor effectieve conversies op je site of shop

Handige tips om meer conversies te realiseren in je website of webshop! Conversie is één van de marketingtermen waar je zeker over zult horen als je de eigenaar bent van een website of webshop. Kort gezegd is een conversie hét moment waarop een bezoeker overgaat tot het aanvragen van informatie (website) of het doen van een aankoop (webshop). Conversie kan worden uitgedrukt in percentages of in absolute aantallen. We willen in elk geval graag dat onze bezoekers overgaan tot actie. Met de volgende 11 tips vergroot je die kans. 1. Call to Action Een goede call to action (aansporen tot […]
19 januari 2018

Supertips voor veilige deelname aan het verkeer

3 handige apps voor veilige deelname aan het verkeer! Wie lukt het om niet op je smartphone te kijken, zodra er een bericht binnenkomt tijdens deelname aan het verkeer? In de praktijk is dit lastiger dan je denkt. Je bent toch geneigd om snel even te kijken. De kans is namelijk groot dat je daardoor de aandacht op de weg verliest. Dit kan er zomaar voor zorgen dat je bij een ongeval betrokken raakt en dat is uiteraard niet de bedoeling. Gelukkig zijn er diverse apps te downloaden op je smartphone voor veilige deelname aan het verkeer. Schokkende cijfers In […]

Deze website maakt gebruik van cookies

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen en uitlezen van cookies. Wil je meer weten over deze cookies? Klik dan hieronder op meer informatie. Wil je de cookie-instellingen voor onze website wijzigen of weigeren? Klik dan op de knop 'cookie-instellingen aanpassen'.

Meer informatie over Cookies & Privacy Statement | Cookies Accepteren en melding sluiten
Cookie-instellingen aanpassen
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL1JaTDdJaHIyY0lNP3JlbD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvdz0iIGF1dG9wbGF5OyAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj48L2lmcmFtZT4=
Bekijk de tool welke bedrijven je website bezoeken!