Google Supertips

20 oktober 2013

Technische website Analyse

Deze blog gaat niet over het uiterlijk van de website, maar over wat er op de achtergrond gebeurd en hoe Google een website analyseert. Steeds meer kom ik erachter dat een gedegen website analyse vooraf veel tijd scheelt bij het maken of vernieuwen van een website. Het analyse rapport dat ik maak zorgt ervoor dat er goed wordt nagedacht over de inhoud van de website en daarbij komen de volgende vier items aan bod: 1. Wie is de eigenaar van de website? En sinds wanneer is de website naam (url) geregistreerd? De leeftijd van de website weegt wel degelijk mee […]
20 september 2013

Supertips voor Google Analytics

Google Analytics, de dienst van Google om bezoekersstatistieken van een website te bestuderen, valt niet meer weg te denken uit de wereld van online marketing. Toch is de dienst niet altijd even eenvoudig in het gebruik. In tegenstelling tot de simpele en welbekende zoekmachine van Google, kent Analytics namelijk een duizelingwekkend aantal opties. Dit is waar mijn nieuwe website www.google-dashboards.com binnen Analytics uitkomst biedt. Hierin zijn vooraf geconfigureerde weergaven te downloaden waarmee je in één oogopslag de meest relevante informatie over je bezoekers te weten kunt komen. Je leest er in dit artikel meer over. Aan de slag met Analytics Voordat […]
20 augustus 2013

Supertips voor Google zoekmarketing

Een nieuw manier van online shoppen: Google Afbeeldingen Uit mijn maandelijkse analyses blijkt dat veel bezoekers een webshop of website bezoeken na een zoekopdracht via Google Afbeeldingen. Bij het zoeken naar producten via afbeeldingen krijg je niet alleen de afbeelding te zien in de zoekmachine, maar ook de websites waar deze afbeeldingen op staan. De benaming van de foto’s op je website zijn dus van groot belang voor het realiseren van hoge posities in de lijst met zoekresultaten bij Google! In mijn blog van deze maand de supertips, waarmee je de afbeeldingen op je site kunt optimaliseren voor een betere […]
20 juli 2013

Supertips voor smartphone websites

Is jouw website geschikt voor smartphones en tablets? Dankzij de opkomst van de smartphone is het aantal mobiele websites de laatste jaren enorm gegroeid. Doordat het beeldscherm van de smartphones steeds groter wordt, neemt ook het gebruik van mobiel internet toe. Het scherm van een mobiele telefoon is tegenwoordig groot genoeg om comfortabel mee over het internet te surfen. Als bedrijf doe je er goed aan om met de tijd mee te gaan en in te spelen op de mobiele markt. Op deze manier zal je website een grotere doelgroep bereiken. Het belang van een mobiel website design Vrijwel iedereen […]
20 juni 2013

Dé gouden tip voor klantenwerving

In de zoekmachineoptimalisatie gelden bezoekersaantallen als de heilige graal. Er moet traffic gegenereerd worden. Dat is de zekere weg naar meer rendement en een hogere omzet. Wat vaak ondersneeuwt is het belang van conversie. Conversie is het behalen van een bepaalde doelstelling via de website/webshop b.v. via een verkoop of het invullen en versturen van het contactformulier. Meer conversie onder bestaande bezoekers levert net zoveel op als het aantrekken van nieuwe bezoekers, maar is vaak wel veel voordeliger. Het is dus belangrijk om, wanneer een bezoeker eenmaal op de website is, hem te behouden en te converteren. Dat is makkelijker […]
20 mei 2013

5 Supertips over betrouwbaarheid

Bezoekers doen alleen zaken met websites en webshops die ze vertrouwen. Het is daarom belangrijk dat ze zien dat ze met een betrouwbaar bedrijf en website/webshop te maken hebben. Hoe betrouwbaar is jouw site eigenlijk? Tip 1: Laat zien wie je bent! “Mensen doen geen zaken met websites, maar mensen doen zaken met mensen!”  Plaats bijvoorbeeld een foto van jezelf op de site. Laat zien met wie (potentiële) klanten te maken hebben. Plaats foto’s van accountmanagers/verkopers inclusief hun gegevens (e-mail, doorkiesnummer). Tip 2: Laat zien dat je website onderdeel is van een echt bedrijf. Plaats duidelijk je adres- en bereikbaarheidsgegevens […]
20 april 2013

Supertips voor webontwikkeling

Het succes van een WordPress website CMS (Content Management System) websites, zoals WordPress, zijn al jaren aan een flinke opmars bezig. Dit was tot voor kort nagenoeg alleen bekend in de wereld van doorgewinterde bloggers of grote bedrijven. Tegenwoordig is de software uitgegroeid tot een volwaardig, toegankelijk Content Management Systeem (CMS) en wordt deze voor allerlei doeleinden ingezet. Je kunt het nu eenvoudig gebruiken om je eigen website op te zetten en zelf te beheren. De populariteit van een WordPress website is voor een groot deel te danken aan de flexibiliteit van het programma en dat is tegenwoordig niet geheel […]
20 maart 2013

5 Supertips voor webmarketing

Al geruime tijd merk je als bezoeker van websites dat er advertenties staan toegespitst op jouw interesses. Je hebt zojuist gegoogled op een lekker weekendje weg met het gezin. Bezoek je andere websites, die niets met weekendjes weg te maken hebben, dan verschijnen daar advertenties met aanbiedingen voor leuke vakantiehuisjes en tips voor een weekendje weg mét het hele gezin! Dit verschijnsel heet: retargeting of remarketing. Het komt erop neer dat jouw bezoekgedrag wordt opgeslagen in zogenaamde cookies. U weet wel, waar websites sinds 5 juni 2012 toestemming voor moeten vragen of ze die mogen plaatsen. Retargeting of Remarketing? Google […]
20 februari 2013

5 Supertips voor website teksten!

Veel mensen denken dat ze kunnen schrijven. Los van spelling en grammatica. Als je zelf je teksten schrijft, ben je een insider die uiteraard snapt wat er staat. De kunst van het schrijven, is dat anderen het ook begrijpen. Controleer je website eens aan de hand van deze vijf tips? Tip 1: Voor wie is jouw site bedoeld? Bij elke tekst is het belangrijk dat je je doelgroep bepaalt. Spreek je doelgroep aan op het juiste niveau. Gebruik je ‘je’ of ‘u’? Een mooie site met teksten die de doelgroep niet begrijpt, verkoopt niets. Dus: voor wie is jouw site […]
20 januari 2013

Hoe worden je bezoekers klanten?

Veel bezoekers krijgen op je website is niet genoeg. Bezoekers van je website of webshop moeten klanten worden. In deze blog 10 eenvoudige tips die helpen voor een betere conversie. Tip 1: Maak je website begrijpelijk Controleer de interface van je website en zorg dat bezoekers niet hoeven te zoeken op de pagina’s. De website moet snel laden en de navigatie moet eenvoudig zijn. De taal moet begrijpelijk en prikkelend zijn. Tip 2: Maak een betrouwbare website Zou jij een bestelling plaatsen op je eigen website of webshop? Vraag een objectief iemand uit je omgeving om eens naar je website […]
20 december 2012

Supertips voor betere vindbaarheid

5 tips om met je website te verbeteren om zo meer bezoekers (potentiële klanten!) op je site te krijgen. Misschien een open deur. Maar hoe begint de tekst op jouw home page, ‘Welkom op de site van…’? Weet jij op welke zoekwoorden jouw website wordt gevonden? Waarom zijn er nog zo veel websites die niet aan onderstaande, eenvoudige ‘regeltjes’ voldoen? Tip 1: Vinden Zorg ervoor dat je website wordt gevonden! De woorden waarop je gevonden wilt worden (zoekwoorden) moeten een paar keer op je site voorkomen. En vergeet ook niet gebruik te maken van synoniemen! Controleer eenvoudig populaire zoekwoorden met […]
google.com, pub-8958212103084489, DIRECT, f08c47fec0942fa0